Warszawa, dnia 21.03.2018 r.
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec
RzPP-DDK-500.5.2018
Szanowni Państwo
Kluczowym zadaniem Rzecznika Praw Pacjenta jest wsparcie osób dotkniętych chorobą, w tym pomoc w realizacji ich praw. Moja rola polega również na współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi w systemie ochrony zdrowia przy podejmowaniu działań na rzecz i dla dobra pacjentów. Jednym z takich przedsięwzięć, które realizujemy wraz największymi organizacjami pozarządowymi w Polsce jest projekt wspólnej infolinii dla pacjentów pn. „Łączy nas pacjent” Od marca br. pod bezpłatnym numerem infolinii 800-190-590 wraz z pracownikami Biura Rzecznika Praw Pacjenta dyżurują i udzielają informacji przedstawiciele organizacji pacjentów. To eksperci w swojej dziedzinie, często osoby, które same zmagały się z określonymi schorzeniami i na podstawie własnych doświadczeń mogą udzielić informacji o diagnostyce, rokowaniach i leczeniu danej choroby.
Przedstawiciele organizacji pacjentów wspólnie z pracownikami Biura przekazują informacje zarówno od strony praktycznej jak i właściwej realizacji praw pacjenta. Osoby dzwoniące na naszą infolinię mogą porozmawiać m.in. na temat wsparcia psychologicznego w chorobie nowotworowej, przeszczepach szpiku, pomocy dzieciom z epilepsją, wsparciu pacjentów stomijnych, problemach z łuszczycą, ścieżkach leczenia onkologicznego, leczeniu wirusa HCV i innych. Szczegółowy grafik dyżurów znajduje się na stronie internetowej: http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo
Bartłomiej Chmielowiec